شماره تماس : 09137218280

آموزش کار با ورق طلا تزئین مجسمه با ورق طلا پیاژه

آموزش کار با ورق طلا تزئین مجسمه با ورق طلا پیاژه

بسیاری از خانم های خانه دار و هنرمند علاقه دارند که وسایل تزئینی منزل خود را با سلیقه و ذوق خودشان درست کنند، و یا ابزار و لوازمی دارند که در گذر زمان کهنه شده و یا میخواهند که با تغییر رنگ و پوشش سطح روی کار به آنها یک جلوه جدید و زیبا بدهند، یکی از تکنیک های زیبا و چشم نوازی که میتوان برای این کار استفاده کرد کار با ورق طلا می باشد، در ادامه به اموزش تصویری تزئین یک مجسمه با ورق طلا میپردازیم.

آموزش پتینه کاری با ورق طلا در اصل آموزش روش کار چسباندن و تزئین کردن مجسمه به وسیله ابزار بسیار ساده ای می باشد.

لوازم و وسایل لازم:

مجسمه ( به دلخواه و سلیقه شخصی)

ورق طلا ( ترجیحا مارک پیاژه)

چسب ورق طلا

پودر طلایی یک قاشق مرباخوری

کیلر یک قاشق مرباخوری

تینر به مقداری که موادتان رقیق شود

قلم مو

لاک الکل به مقدار لازم

روش اجرای کار:

در ابتدا مجسمه تان را کاملا تمیز کنید به نحوی که هیچ گونه گرد و غبار و چربی نداشته باشد، دقت کنید که اگر روی سطح مجسمه شما تکه های رنگ وجود داشته باشد لازم به پاک کردن آنها نیست چون روی سطح را کاملا ورق طلا میپوشاند.

در مرحله بعدی پودرتان را آماده کنید برای این کار یک قاشق مرباخوری کیلر و پودر طلایی را به همراه مقداری تینر مخلوط کنید تا یک رنگ رقیق بدست بیاید.

حالا رنگ بدست آمده را به وسلیه قلم مو به همه جای سطح کار بکشید دقت کنید که اگر این نمونه از رنگ و پودر برای شما در دسترس نبوده و نمیتوانید تهیه کنید جای نگرانی نیست و میتوانید از یک گواش طلایی یا یک رنگ طلایی استفاده کنید و یا این که از ورق طلای مایع برای این کار نیز میتوانید استفاده کنید. بعد از اتمام کار مدتی به رنگ اجازه دهید تا خودش را بگیرد ( ترجیحا حدود ۱ ساعت )

بعد از این قلم مو را شسته و در ظرف چسب ورق طلا زده و به آرامی همه جای سطح کار را کاملا چسب بزنید، اگر چسبورق طلایی که دارید به اندازه کافی رقیق می باشد لازمنیست این چسب را با آب مخلوط کنید ولی اگر یک چسب سفت و غلیظ دارید که به راحتی با قلم مو برداشته نمیشود با اضافه کردن آب چسب خود را رقیق و شل کنید

دقت داشته باشید که باید همه جای مجسمه به خوبی و کامل چسب کاری شود و هیچ گونه لکه ای بدون چسب باقی نماند، چسب ورق طلای خوب تا ۲۴ ساعت بعد از کشیده شدن روی کار قدرت چسبندگی دارد به همین علت توصیه میشود که مدتی به چسب اجازه دهید تا خودش را بگیرد این کار را بسته به نوع چسب بین ۱ تا ۴ ساعت میتوانید انجام دهید.

بعد از این ورق طلا را به آرامی برداشته و روی سطح کار بچسبانید، چسباندن ورق طلا روی کار باید به آرامی و با حوصله کافی انجام شود، اگر سطح کارتان گل و بوته زیاد داشته و نقش و نگار دارد و یا بالا و پایین دارد ورق را روی ان گذاشته و سپس با یک ابر یا اسفنج به آرامی ورقرا فشار دهید تا تیو همه جای گل قرار بگیرد، بهتر است ابر یا اسفنجی که استفاده میکنید کمی مرطوب باشد اگر از ابزاری مانند مهره ورق طلا استفاده میکنید که این کار برای شما به سادگی و راحتی قابل انجام است ولی اگر مهره ورق طلا ندارید میتوانید حتی از یک گوش پاک کن ساده نیز استفاده کنید و همه سطح گل های کار را به خوبی ورق بچسبانید.

عمل چسباندن ورق طلا روی کار را با دست انجام ندهید چون ورق طلا به دستتان میچسبد و از سطح کار کنده میشود.

 

بعد از چسبیدن ورق طلا روی کار حدود یک ساعت اجازه دهید تا به خوبی چسب و ورق خودشان را بگیرند سپس روی سطح را با یک اسفنج یا ابر خشک کامل پاک کنید و دقت کنید که اگر جایی از سطح کار ورق چسبیده نشده مجدد تکه های ورق طلا را برداشته وروی آنجا بچسبانید، احتیاجی به زدن چسب دوباره نیست چون چسب قبلی قدرت چسبندگی کافی را دارد.

خوب حالا سطح کارتان کاملا ورق چسبیده است، لاک الکل را که از قبل اماده کرده اید ( روش تهیه لاک الکل در مطلب طرز تهیه لاک الکل توضیح داده شده است) با یک برس نرم و یا یک تکه پارچه روی سطح کار به آرامی بکشید و سعی کنید که این کار را با سرعت بالایی انجام دهید تا لاک الکل از سطح کار به پایین نریزد.

بسته به این که بخواهید کارتان یک دست باشد یا این که جاهایی از کار سایه روشن باشد میتوانید چندین بار عمل لاک الکل زدنرا تکرار کنید، دقت کنید که بین هر بار زدن لاک الکل روی کار حداقل یک ساعت فاصله بگذارید تا لاک الکل قبلی به خوبی به سطح کار چسبیده باشد و خودش را گرفته باشد.

استفاده از لاک الکل روی کار ۲ مزیت دارد، اول این که سطح کار را به صورت کامل پوش داده و از آسیب رسیدن به ورق طلا در گذر زمان جلوگیری می کند و همچنین باعث براقیت و جذابیت بیشتر کار میشود.

خوب بعد از خشک شدن کامل کار یک مجسمه طلایی زیبا و جذاب خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هزینه پستی رایگان

در خرید های بالای 50 هزار تومان هزینه ارسال رایگان است

ضمانت بازگشت وجه

یک هفته ضمانت برگشت مبلغ

ارسال پستی

ارسال سریع و ایمن به همه نقاط ایران

درگاه پرداخت مطمئن

بانک ملت / زرین پال / پارسیان

gold-leaf 2019-2009©

تمامی حقوق محفوظ می باشد و کپی از آن پیگرد قانونی دارد