شماره تماس : 09137218280

ورق طلا چیست؟

ورق طلا چیست؟

ورق طلا چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ جنس ورق طلا از چه ماده ای است؟ ضخامت ورق طلا چقدر است؟ وزن ورق طلا چقدر است؟ ابعاد و استاندارد ورق طلا چه میزان است؟ و سوالاتی از این دست که ذهن شمارا مشغول کرده و یا میخواهید که در مورد ان اطلاعات جامع و کاملی پیدا کنید و یا حتی قصد دارید از نمونه های ورق طلاف ورق مس و یا ورق نقره خرید کرده و در کارهای مختلف استفاده کنید و میخواهید بدانید به چه نحوی هستند و چه ویژگی هایی دارند. برای گرفتن پاسخ همه این موارد مارا در ادامه این مطلب همراهی کنید و در سایر مطالب سایت هم جستجو کنید تا به جواب همه سوالاتتان دست پیدا کنید.

ورق طلا چیست؟

در ابتدا باید بگوییم که ورق طلا در حقیقت دو نمونه اصلی و عمده دارد یکی ورق طلای عیار دار می باشد که جنس این ورق از طلای خالص بوده و بسته به نوع مصرف و کاربردی که دارد دارای ابعاد مختلف و همچنین عیارهای گوناگون و ضخامت متفاوت است، از ورق طلای عیار دار در کارهایی مانند ساخت ساختمان ها و اماکن مذهبی یا فرهنگی و هنری و حتی املاک شخصی استفاده میشود، همچنین در کارهای هنری ماند تذهیب و مینیاتور و نقاشی و مصارف تزئینی گوناگون دیگر نیز میتواند داشته باشد، از جنبه دیگر مصارف غذایی و خوراکی و آرایشی این محصول است که برای کیک و سیرینی و دسر و حتی نوشیدنی های شیک و گران قیمت خاص استفاده شده و یا در مصارف تزئینی و آرایشی برای مراسمات خاص میتوان از این نمونه ورق طلا استفاده کرد، به طبع ان با توجه به عیار دار بودن این نمونه از ورق طلا قیمت گران و بالاتری نسبت به روق طلای متداول و متعارف دارد و مصارف خاص تر و محدود تری نیز دارد.

نمونه دوم ورق طلا که بیشتر در کارهای تزئینی و ساختمانی و تجری مرسوم است نوعی از ورق های با متریال پایه فلز می باشد که از جنس طلا نبوده و به دلیل داشتن رنگ و براقیت و جلای ظاهری که مانند طلا دارند به نام ورق طلا شناخته میشوند، این نمونه از ورق طلا دارای ضخامت های در حد میکرون بوده و برای کارهای بسیار ظریف که احتیاج به رنگ و زیبایی بالایی دارند استفاده میشوند و معمولا دارای ابعادی ۲۰*۲۰ و ۱۶*۱۶ و ۱۲*۱۲ و ۸*۸ سانتی متر هستند که متداول ترین نوع آن در بازار ایران که بیشترین مصرف را دارد ابعاد ۱۶*۱۶ سانتی متر است، این نمونه از ورق از لحاظ قیمیت بسیار مناسب و مقرون به صرفه بوده و در صنعت های مختلف به جای اب طلا و یا حتی رنگ های طلایی مورد استفده قرار میگیرد و نمای همانند طلا ایجاد می کند.

کاربرد ورق طلا کجاست؟

اولین موضوعی که این بحث را میتواند یک سوال کوتاه بدهد این است که بسته به خلاقیت هنرمند سازنده کاربرد ورق طلا تا بینهایت می تواند برود!!! بله درست است اگر کمی به محیط اطراف خود دقت کنید و یا حتی به ابزار و لوازمی که در گذشته دیده اید متوجه میشوید که ابزار بسیار زیادی هستند که از ورق طلا در ساختشان استفاده شده است.

 امروزه بیشتر استفاده از ورق طلا در پتینه کاری های مختلف می باشد و همچنین از ورق طلا در ساخت مبلمان های زیبا و مجلل و یا حتی در تزدین مجسمه ها و ظروف مختلف میتوان از ورق طلا استفاده کرد.

جهت خرید ورق طلا و اطلاع از بهترین قیمت فروش ورق طلا و نقره و مس میتوانید به فروشگاه سایت ورق طلا مراجعه کنید، این سایت به صورت تخصصی به آموزش کار با انواع ورق های تزئینی و همچنین فروش انواع ورق طلا و ملزومات لازم ان میپردازد.

یک نظر

  1. سلام
    میخواستم بدونم تفاوت اجرای کار ورق طلای برای گچ بری یا دیوار ساده تو ساختمون این که ورق طلا استفاده شه یا ورق طلای مایع چه فرقی در کارنهایی داره؟؟؟ ممنون میشم پاسخ رو برام ایمیل کنین . .میخوام یکی نصاب پیدا کنم برام اجرا کنه ولی نمیدونم ورق طلای مایع کارکنم یا نصاب بیاد و ورق طلا کار کنه؟؟

    1. با سلام
      بستگی به موقعیت اجرایی یکم متفاوت هست و همچنین از لحاظ رنگی ورق طلای مایع نسبت به ورق طلای ورقه ای ۱۰% اختلاف رنگ داره و کمی مات تر هست بعد از اجرا

  2. سلام آیا ورق طلا ها از جنس واقعی طلا هستند

    1. نخیر فلزی هست که رنگ طلایی داره

  3. سلام خسته نباشد
    چه تعداد ورق طلا لازمه برای میبلمان سلطنتی 7نفره با 2میزبان بسته1000 تایی جواب میده؟کلیر بزنم رو با اسپری جواب میده برای فیکس کردن

    1. بله کافی هست 1000 برگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هزینه پستی رایگان

در خرید های بالای 50 هزار تومان هزینه ارسال رایگان است

ضمانت بازگشت وجه

یک هفته ضمانت برگشت مبلغ

ارسال پستی

ارسال سریع و ایمن به همه نقاط ایران

درگاه پرداخت مطمئن

بانک ملت / زرین پال / پارسیان

gold-leaf 2019-2009©

تمامی حقوق محفوظ می باشد و کپی از آن پیگرد قانونی دارد